Prin ianuarie 2015 m-a mâncat în fund să îmi cumpăr un telefon Allview P6 Life. Prețul era unul convenabil și pentru ce urma telefonul să facă, am zis că e suficient. Am zis că evit astfel brand-urile de renume și economisesc și niște bani, această idee venind deoarece am mai achiziționat produse Allview care s-au dovedit a fi bune (Allview Tab Speed City, care funcționează și acum, fără vreo problemă, și are în jur de 3 ani și jumătate de utilizare zilnică). Am zis că și de data asta fac un best-deal. Dar m-am înșelat amarnic!
În jurul datei de 20 iulie am scăpat telefonul pe jos iar touch-ul s-a crăpat. Display-ul funcționează și afișează corect dar telefonul nu mai poate fi folosit. Joi, 23 iulie, sun la Allview, pe numărul de contact afișat pe site. Îmi răspunde un operator, îi explic problema, îi spun că am touch-ul și că trebuie schimbat. Mă pune să aștept puțin apoi revine și îmi spune că se schimbă ambele piese, că așa vin la pachet – touch și display. Zis și făcut. Accept. Îi zic că trimit telefonul luni, că nu pot până atunci. Își dă ok-ul, dar nu înainte de a-l întreba de preț. Răspunsul său: 165 lei, preț ce include piesele (touch și display), manoperă și transport dus-întors. Am întrebat din nou și mi-a confirmat spusele.
Vineri, 24 iulie, parca mi se părea ceva în neregulă, așa că am sunat iar la ei. De această dată îmi răspunde un alt operator. Îi prezint problema, exact ca mai sus, verifică puțin și îmi spune din nou că piesele, manopera și transportul mă costă 165 lei. Ei drăcie, mi-am zis! Așa ceva nu se poate, trimit numaidecât telefonul! Tipul mi-a zis că înregistrează cererea de transport, sau ceva de genul.
Se face luni, 27 iulie, sun dis-de-dimineață la Allview, îmi răspunde un alt operator (al 3-lea, în 3 zile diferite), îi spun de problema mea, îi cer un preț (parcă neconvins de spusele colegilor săi), îmi confirmă și îmi reconfirmă de 2-3 ori spusele lor (165 lei cu totul) și îmi dau acceptul pentru preluarea produsului. Notează el ce notează și dă să închidă, fără să mă întrebe unde să vină curierul. Hopa! Mi-am pus câteva semne de întrebare, l-am întors din drum, și-a cerut scuze, mi-a notat adresa și a rămas să sosească curierul (Cargus) în intervalul orar 12-17. Aștept, aștept…și curierul tot nu mai venea. Sun din nou la Allview…știți, cu P6-le, display-ul și touch-ul…de această dată îmi răspunde primul operator (a 4-a discuție telefonică avută cu ei și ultima). Îmi zice că va sosi în curând și îl mai întreb o dată de preț. Se uită el, verifică și îmi spune din nou: 165 lei, manoperă, transport și piese.
Am zis că am dat lovitura. Îmi frecam mâinile deja de fericire că mă costă doar atât. După vreo oră sosește și curierul! Îmi preia dispozitivul, dispozitiv ce era pus în cutia originală cu toate hârtiuțele și pungulițele șamd, cutie învelită la rândul său în folie cu bule și pusă într-o cutie puțin mai mare, suficient cât să fie bine protejat device-ul și să nu aibă joc pe drum.
Trece ziua de marți, trece ziua de miercuri, trece și ziua de joi…nu mai știam nimic de telefon. Vineri pe la prânz mă sună întâi de la Allview: „Știți, abia astăzi un tehnician Allview se poate ocupa de dispozitivul dumneavoastră, dar astăzi ni s-a actualizat lista de prețuri și s-a produs o eroare, prețul este de fapt de 262 de lei, preț ce include transportul, manopera și piesele schimbate!”
Fir-ar ea de treabă, cum se poate o așa nemernicie?! Le spun că sunt nesimțiți, de parcă le-ar fi păsat, le spun că le fac sesizare la ANPC și închid. După nici 5 minute sunt sunat de la service-ul lor partener, care trebuia să fie VISUAL FAN BRAȘOV, că eu acolo am trimis telefonul. Când colo, GREEN-SOFT CONSTANȚA!? WTF?! M-ați anunțat că îmi trimiteți acolo telefonul?! Mi-am dat eu cumva acceptul?! Nemaiavând garanție din cauza șocului mecanic, reparându-l cu bani, voiam la VISUAL FAN, nu la GREEN chestia că parcă e ceva de la spice luat și tras! În fine. Ăia de la GREEN și mai drăguți. Mă sună și îmi spun: „Știți, bla bla, greșeală, prețul este de 268 lei.”
Cât bă? În nici 5 minute ați mai adăugat 6 lei?! Le-am zis că nu doresc reparația și să îmi trimită înapoi telefonul. Când credeam că e totul bine, marele tehnician îmi răspunde: „Sigur, dar vă costă 40 lei transportul.”
Poftim?! Păi e vina ta (n.r. Allview) că mă pui pe drumuri, că îmi comunici totul eronat, și mai ai și pretenția și tupeul să îmi mai ceri bani pe transport?! Am închis telefonul și am făcut sesizări la ANPC atât celor de la Allview cât și celor de la Green-Soft.
UPDATE:
Luni, în jurul prânzului, am primit înapoi telefonul, foarte bine împachetat, după cum puteți vedea:
Am făcut o nouă sesizare la ANPC de această dată doar celor de la GREEN SOFT. Până atunci însă am sunat la ei și am întrebat cum se ambalează și cum se expediază coletele de la ei. Răspunsul operatorului a fost: „Dispozitivele aflate în cutiile originale se împachetează în folie cu bule și se pun într-o altă cutie mai mare.”
A, da?! EXACT cum l-am trimis și eu. Dar voi?!
Am sesizat din nou ANPC-ul (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului) și am depus la sesizare toate înregistrările convorbirilor telefonice, filmările și fotografiile aferente, plus toate actele pe care le-am avut la mână.
UPDATE 2:
Au răspuns cei de la Allview după ce le-am făcut și lor o sesizare scrisă pe adresa de e-mail:
Stimate domn,
Preturile pieselor se pot modifica de la perioada la perioada. Exista cazuri exceptionale cand pretul se modifica de la expediarea dispozitivului, pana la comanda piesei necesare dupa ajungerea acestuia in service-ul colaborator.
Preturile comunicate in call-center, sunt estimative, fiind valabile pentru service-ul Visual Fan din Brasov. Service-urile colaboratoare din tara isi rezerva dreptul de a solicita preturi diferite pentru piese sau manopera.
In cazul dumneavoastra s-a luat decizia de reparatie a dispozitivului cu un cost de 165 lei. Va rugam sa ne furnizati acordul de a efectua comanda catre curier la adresa str ******* Bacau.
Cu respect,
Departament Suport
TEL: +4(0)268 336 663
UPDATE 3:
Despre eveniment a scris și Arhi. Mulțumesc!
Luni aștept curierul. Sper ca deștepții de la Allview să nu facă treabă de mântuială și să îmi schimbe atât touch-ul cât și display-ul, căci am mai auzit și varianta cum că s-ar putea separa display-ul de touch cu nichelină și să se schimbe doar touch-ul care e spart.
Lasă un răspuns