Semne bune anul are. Cybernet Auto Center organizează zilele acestea Passat Driving Days, după cum știați deja de aici, iar curioșii pot testa noile modele Passat și Passat Variant în perioada 10 – 30 ianuarie. Eu am avut ocazia și totodată plăcerea de a testa de ieri noul model Passat, atât pe asfalt cât și pe off-road (zăpadă).
La prima vedere am remarcat noile faruri cu LED, capota mai joasă și mai aplecată spre asfalt față de vechiul model. Pe laterale mi-au sărit în ochi câteva linii mai agresive, parcă împrumutate de la Audi (din lateral, mi se pare că aduce puțin cu Audi A6 – model 2010). La interior sunt schimbări radicale. Planșa de bord este cu totul diferită. Grilele duzelor de ventilație sunt dintr-un capăt în altul al bordului, configurația, aspectul și confortul scaunelor este mult îmbunătățită, atât în față, cât și în spate, iar finisajele sunt elegante și de calitate. Mașina mi-a plăcut ca design exterior și interior. Un singur minus. Cam mult plastic pe consola centrală, iar ceasul putea fi foarte frumos înconjurat de metal sau lemn. Plasticul ăla dă un aspect ieftinuț.
Sub capotă însă s-au petrecut cele mai multe schimbări, unele majore chiar! Modelul condus de mine era din clasa de mijloc, avea un motor de 2.0 litri, BlueMotion, diesel, 150CP și cutie automată (DSG). După primii kilometri a început să-mi placă. Cutia automată își face forte bine treaba. Consumul este chiar mic. Cât am mers liniștit, am scos un consum instantaneu de 5-6 litri…si o medie tot cam pe acolo. După ceva timp, după ce am început să o calc, consumul instantaneu, pe mod Sport, era undeva la 10 – 20 – chiar 40 de litri, dar media a rămas la sub 8 litri. REȚINEȚI, AM ZIS CONSUM INSTANTANEU (distanță scurtă, accelerări bruște, depășiri etc.)!
Traseul pe care l-am parcurs a fost potrivit pentru a vedea ce poate mașinuța. De la Cybernet am plecat spre Hemeiuș și am făcut stânga la Parcul Dendrologic, spre Mărgineni, și mai departe spre Măgura. La ieșire, spre Sănduleni, am urcat mașina pe coclauri, pe un drum înghețat și am pozat-o. Drumul până acolo și înapoi a fost foarte plăcut. Suspensiile m-au impresionat. Nici prea rigide, nici prea moi, dar numai bune cât să nu simt decât foarte puțin găurile pe care le-am mai luat, sau denivelările peste care am trecut.
Per ansamblu mașina se comportă exemplar, are o ținută de drum bună, e stabilă în viraje, chiar și la viteze mai mari, suspensiile în toate modurile surprind plăcut, iar noul design încântă. Passat-ul, împreună cu Pathfinder-ul, ar fi pe lista mea de cumpărături. Dar până atunci, ar trebui să câștig la loto! Damn! Vă las cu câteva fotografii.
P.S.: Mi-am permis să fac o comparație între vechiul și noul model mai în amănunt, deoarece am avut tangențe suficiente cu vechile modele Passat și Passat Variant (modelele 2012 și 2014).
P.P.S.: Mai multe fotografii realizate de subsemnatul puteți găsi pe pagina Cybernet Auto Center.
Lasă un răspuns